WIADOMOŚCI

Szykują się zmiany w systemie kar w F1?
Szykują się zmiany w systemie kar w F1?
Derek Warwick, który w ostatnich latach pełni rolę jednego z sędziów Formuły 1, reprezentujących kierowców F1, podczas Forum FOTA zdradził, że FIA może wkrótce zmienić system kar w sporcie.
baner_rbr_v3.jpg
Warwick powiedział, że podczas niedawnego spotkania rady sędziowskiej w Paryżu zastanawiano się nad adekwatnością obecnych przepisów dotyczących kar i zaproponowano „kilka zmian”, które mogą zostać wkrótce wdrożone.

„Mieliśmy spotkanie rady w Paryżu, któremu wraz z Charliem [Whitingiem] przewodniczyłem i podczas którego doszliśmy do kilku ciekawych pomysłów” mówił dla serwisu Autosport.com Warwick. „To czy coś z tego będzie i czy zostanie wdrożone, nie wiem- to nowy proces, gdyż nigdy wcześniej nie mieliśmy takich spotkań. Charlie zastanowi się, przeanalizuje kwestie i wyda rekomendacje. Może być kilka zmian wprowadzonych w najbliższych miesiącach lub roku.”

Warwick nie chciał zaradzać szczegółów rozmów, jednak podał przykład kary przejazdu przez boksy, która w pewnych przypadkach jest zbyt surowa a w innych zbyt łagodna.

„Mamy regulamin, ale nie zawsze się z nim zgadzam- kara przejazdu przez boksy jest zbyt dotkliwa dla pewnych incydentów i zbyt łagodna dla innych. Mamy pole do poprawek.”

„Było kilak pomysłów, które pojawiły się podczas spotkania ze wszystkimi stałymi sędziami. Charlie przygotuje plan i przekaże go Jeanowi [Todtowi], ale czy zostanie on wdrożony w przyszłym roku tego nie wiem.”

Derek Werwick bronił także wdrożonego stosunkowo niedawno pomysłu rotacji panelu sędziowskiego, stwierdzając że jego bezstronność jest niezależna od jego składu.

„Mogę spojrzeć wstecz na ten rok i uważać, że pewne kary były zbyt surowe lub zbyt łagodne” mówił. „Jeżeli cofnę się nie zgadzam się z pewnymi decyzjami, ale to ze względu na to, że nie mam wszystkich faktów.”

„Sądziłem, że Schumacher powinien zostać wykluczony [po manewrze na Rubensie Barrichello na Węgrzech w 2010 roku], ale sędziwie tak nie zagłosowali.”

„Nie posiadamy wszystkich faktów. W pokoju sędziowskim są one wszystkie. Mamy każdy kąt widzenia, wszystkie dane i możemy podjąć bardziej trafną ocenę.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
jareklykos

04.07.2012 12:14

0

Nie skomentuję, byle te zmiany wpłynęły pozytywnie na F1, bo czasem rzeczywiście dla niektórych są one zbyt dotkliwe a dla innych łagodne. A co do manewru Schumiego, to może wtedy przesadził, ale ja też nie wykluczyłbym go z wyścigu.


avatar
mssie

04.07.2012 12:37

0

Za surowa to moim zdaniem była dyskwalifikacja Hamiltona z kwalifikacji, cofnięcie to mogło być, ale nie na ostatnie pole... Ale co prawda to prawda, powinni zmienić kary.


avatar
TrollMan

04.07.2012 12:52

0

Nie ma to jak solidna garść konkretów!


avatar
Kalor666

04.07.2012 13:28

0

Kempa007- sam tłumaczysz te artykuły? Ostatni akapit jest tragiczny. Mam nadzieję, że to tylko z powodu pośpiechu? Pozdro!


avatar
kempa007

04.07.2012 13:53

0

4. Kalor666 a co z nim niby nie tak?


avatar
luca motorsport

04.07.2012 14:42

0

Kiedys takie manewry jak Schumi wykonywal na Hunagoringu w F1 byly na porzadku dziennym, natomiast co do zmian w systemie kar to sie zgadzam.


avatar
Kalor666

04.07.2012 14:47

0

Broń Boże żebym sie czepiał;-) Tylko trochę nie "po polskiemu". Chociażby to 2 zdanie- w pokoju sędziowskim są one wszystkie. Skladnia typowo angielska, można zakumac ale brzmi dziwnie. A mogę poznać źródło oryginalnego tekstu? Pozdro!


avatar
Voight

04.07.2012 17:14

0

Faktycznie jest kilka opcji np wyłączenie KERS lub DRS na parę kółek. Kara dla Hamiltona była efektem przepisów. Nie można kogoś wykluczyć tylko z Q1, bo jeżeli bolid przeszedł do ostatniej fazy to nie było czasu zbadać go w przerwie między Q3 i Q2 oraz Q2 i Q1


avatar
scud

05.07.2012 12:36

0

niech zrobiątak jeśli zyskał na nieprawidłowym manewrze to zaliczają mu czas z najwolniejszego okrążenia(kwalifikacje) lub gdyby to było pierwsze liczone okrążenie to 107% średniego czasu wszystkich okrążeń a kary mogły by być doliczane na koniec opkrążenia lub podczas pit stopów wg uznania komisarzy


avatar
scud

05.07.2012 12:38

0

acha zyskał 3 s zabrać mu po pit stopie 3s i niech dalej jedzie w przyoadku braku pit stopu dodać czas do siągniętego na mecie


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu